marți, 26 decembrie 2017

Să ne fie de bine!

  -Sunt un român fericit! Am trecut cu bine peste chiolhanul de Crăciun,nu prea am ştiut noi motivul care ne-a determinat să transformăm burţile în depozite alimentare, dar asta nu are importanţă.
Important pentru mine este faptul că astăzi s-a auzit mai puţin sinistrul sunet de sirenă al maşinii de „Salvare” care a tot cărat românii supraîndopaţi cu mâncare de parcă erau curcani de paşti şi alţii trimişi în lumea lui Bachus precum nişte diogeni înecaţi în butoaiele cu rachiu.
Da, sunt fericit, totul intră în normal. Cerşetorii şi-au reluat locul, mult mai hotărâţi decât funcţionarii din ghişeele instituţiilor statului, hotărâţi să nu plece până nu scot de-o cină la bodega din colţ.
  -Sunt fericit, bieţii mei vecini, astăzi pe la 12 când s-au trezit din somn, ameţiţi, cu ochii tulburi şi gândul la băutură, după ce au căutat prin toate pet-urile goale de la capul patului au  venit la mine, precum soacra mare la Iisus la nunta din Cana Galileii, bun samaritean le-am dat cele două sticle cu vin vechi, o idee mai dulce decât oţetul de Târnăveni, au plecat urându-mi de sănătate.
  -Sunt fericit, noaptea ce tocmai s-a încheiat, a vrut Domnul să nu-mi prelungească coşmarul, au terminat megieşii ultimele pocnitori şi artificii, drept este că era undeva spre 3 dimineaţa, dar cum nu se luminase de ziua, era încă noapte.
  -Sunt fericit, da sunt fericit pentru că sunt contemporan cu tot ce se întâmplă acum în ţara asta. Cine a murit în ’90  nu mă va crede pe mine dacă îi povestesc ce trăim acum.
  -Sunt fericit, ieri o televiziune a prezentat un reportaj cu mărturii despre Iohannis. Un reportaj sfâşietor, un reportaj emoţionat, un reportaj făcut cu suflet, zel şi dedicaţie. Am lăcrimat, da, am lăcrimat de fericire, un prieten de-al lui Iohannis  povestea aşa de didactic despre preşedintele în funcţie încât am fost tot timpul cu nodul în gât mai ceva ca Oltean Ioan când avea broscoiul.
Spunea povestitorul (Doamne ce minunat zicea!), că domnul Iohannis respiră, vorbeşte, chiar  spune fraze întregi, îngrijeşte grădina şi pune faianţă. Mi-am tras două palme să fiu sigur că este adevărat ce aud, apoi m-am uitat în oglindă  şi mi-am zis: să-ţi fie ruşine Cârstea, vezi că nu este robot, are trăsături umane, chiar vorbeşte când nu gândeşte şi gândeşte când nu vorbeşte. Pace ţie povestitorule! Mulţumesc,  Preşedintele nostru este om, chiar şi cu geaca roşie, mă bucur că am aflat!
În situaţia asta sunt puţin supărat pentru că bietul om, deşi are un viloi  vila Lac 3, este nevoit să bată drumul Sibiului săptămânal dus –întors, cel puţin dacă  mergea singur cu o maşină, dar este nevoit să care după dânsul alte vreo 20 de maşini cu Salvare, medici, asistente şi toată paza aferentă. Cred că nu poate dormi noaptea din cauza conştiinţei, credeţi că nu se gândeşte la cheltuielile pe care este nevoit să le facă? Se gândeşte bietul om, dar ce să facă, iubeşte şi cum protocolul nu-l lasă de capul lui, trebuie să-i care.  Mai se dedulceşte în Sibiu când îşi vede căsuţele dragi : „dragele tatii căsuţe din 7 cinci aţi rămas”, le-numără bietul om că numai el, bunul Dumnezeu şi cei de la ANAF ştiu cu câte sacrificii le-a cumpărat.
  -Dar am alte motive tari de fericire, tot datorită grijilor minunate pe care le au televiziunile pentru noi, am putut  să participăm (vizual, e drept) la mesele festive din casele unor politicieni, ale unor vedete şi în casele unor oşeni, atâta mâncare am văzut pe mesele lor că râgâiau de sătui şi aurolacii din gura metroului.
  -În sfârşit, a trecut ziua de Crăciun, de dimineaţă când ne-am trezit  eu şi musafirii ne-am numărat precum se face apelul în armată, eram toţi, niciunul nu făcuse indigestie, nici nu aveau cum, la ultimii doi le-a revenit câte-o sarma.

  -Cineva spunea: „Hristos s-a născut”, altcineva a întărit :”Adevărat s-a născut”. Deci asta am sărbătorit ieri şi eu care credeam că a fost sfânta îmbuibare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...