miercuri, 20 iulie 2016

Iubirea pentru...II



    Zilele au trecut diferit. Unele se târau, cu viteza unui melc care își poartă casa în spinare, atunci secundele deveneau minute, iar minutele ore, mă uitam prea des la ceas, timpul se oprise, păsărele de la streașina casei înțepeniseră, iarba nu mai creștea, soarele nu se mai mișca, funzele pomilor  încremeniseră, vântul rămăsese cu rafala în gură, gata să fie suflată. Voiam să vină ora  cinci, atunci, numai atunci mă aștepta Mari. Universul lucra împotriva iubirii mele, nu-i nimic, mă voi lupta cu el pentru iubirea mea.  Îl voi bate pe spate pe  zeul Eol, să dea drumul vântului răcoros de vară , atunci păsărele vor zbura, iarba va crește, iar soarele își va vedea de drumul lui pe bolta cerească. Cu mult înainte de ora de întâlnire, am plecat de acasă, era o după amiază fierbinte de vară, rarii țărani întâlniți în cale, erau moleșiți de căldură și muncă, mergeau țârșinduși picioarele prin colbul gros, în urma lor rămânea un nor de praf, nu se auzeau mergând, abia murmurau ceva  în semn de mulțumire la binețea dată. Totul părea amorțit din cauza zădufului, doar eu eram vioi. Am mers pe ulița satului, până în locul în care se face un drumeag la stânga, care intră abrupt în luncă. Am cotit-o  pe el și am tot mers pe lângă marea galbenă de grâu cu mici insulițe roșii și albastre, până ce am găsit o potecuță îngustă prin lan. Am făcut la dreapta și am urmat poteca, nu mergeam, zburam, peste puțin avem să ajung la locul de întâlnire. În fața mea, puțin în stânga, în mijlocul lanului de grâu copt, era o poieniță, din motive știute doar de divinitate, în acest loc nu răsărise grîul, în schimb erau o mulțime de maci roșii. Firave și gingașe aceste flori formau un fel de insulă în marea aurie. Mari nu era venită, m-am întristat, dintr-o dată am văzut macii roșii la fel ca taurul în arena coridei,nu eram furios pe ea, eram furios pe toată lumea. Știam, că ea nu ar fi întârziat, dar alții îi puseseră piedici. Când mă luptam cu mine, două  palme mici ce miroseau a iasomie , mi-au acoperit ochii. Dintr-o dată m-am luminat, toată lumea era a mea, am iertat pe toți, chiar și pe proful ce-mi dăduse odată un patru, doar pentru că nu i-a plăcut mutra mea în acea zi.
-Ghici cine este? Glasul a sunat ca un clinchet de clopoțel , cristalin și blând.
-Știu cine ești, ești Muma Pădurii.
-Nu, nu ai ghicit.
-Ești zâna cea bună.
-Călduț
-Ești Crăiasă Florilor de iasomie
-Călduț
-Ești Mari, iubirea, dragostea, motivul pentru care trăiesc.
-Ai ghicit, te eliberez, îți redau libertatea.
-Sunt liber să te iubesc, să te divinizez, să mă privesc în apa albastră a ochilor tăi, să văd fericirea izvorând prin irisul lor. Am prins-o  în brațe, am apropiat-o de mine, iar buzele noastre s-au prins instantaneu într-un sărut pătimaș. În zare, prin căldură zăpușitoare se vedea un țăran venind, ne-am așezat pe iarba deasă, puțin uscată, la umbra frumoșilor maci. Adăpostiți de ochi curioși, am continuat să ne jucăm și să ne declarăm jurăminti fierbinți de iubire. Am făcut o coroniță din câteva spice de grîu și câteva flori de mac. Coronița astfel alcătuită, am pus-o pe capul lui Mari, spicele aurii de grâu se confundau cu părul ei, macii roșii erau precum bujorii din obrajii fetei. Mă uitat la ea și nu puteam crede, că pot fi atât de norocos. Nu era pământeană, nu părul părea a avea în el raze de soare, ci soarele însuși avea razele formate din părul lui Mari, obrajii ei erau roșul cerului din apus de soare, buzele ei erau sărutul astrului zilei; dar eu, eu cine eram?
Eram Omul fericit, eram omul, care se bucura de toate aceste minuni, eram omul, care iubea iubirea, ce se năștea prin ea. O ultimă rază de soare s-a oglindit în ochii fetei iubite, apoi cuminte soarele s-a rostogolit spre locul de odihnă. Timpul a zburat, a trecut ca o părere, orelele au fost minute, iar minutele secunde, când a trecut așa de repede? Începea să se însereze, trebuia să intrăm în sat, înainte de căderea întunericului. M-am ridicat oftând, iubita a înțeles motivul, m-a prins cu mâinile pe după cap apoi m-a sărutat:
Nu te supăra, uite, te sărut mult, să-ți țină, până ne vom revedea. Nu doresc  să intru noaptea-n sat, lumea vorbește și nu vreau să intru-n gura ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...