luni, 23 decembrie 2013

Craciunul la romani



            “Vecine, ce faci ma, nu mergi la supermarket ca a adus tigai la promotie?”
“Nu merg ma, plec acum cu nevasta, ca a adus astia la Patriarie Sfintele  Moaste, mergem si noi acolo, daca o da D-zeu gasim  dupa aceea si tigai si slujbe bine platite, ce mai, rezolvam problemele”.
            Cand Boc si Basescu a taiat din pensii si salarii, nimeni nu a protestat, acum am gasit solutia pentru a scoate oamenii in strada sa isi apere drepturile, le spunem ca, ori a adus Sfintele Moaste in Piata Universitatii, ori se vand tigai si bormasini la promotie, sa vezi lumea de pe lume.
            In urma cu ceva timp o televiziune a avut inspiratia de a face un sondaj printre batranii unui sat, intrebarea era: “ce sarbatorim noi la Craciun?”, raspunsurile au fost dintre cele mai diverse si mai nastrusnice. In rezumat erau cam asa : “noi la Craciun sarbatorim taierea porcului, facem sarmale,caltabosi, carnati, si tot ce se cuvine”. “Bine dar altceva ce mai sarbatorim?”. Pai altceva, altceva, a, da, era sa si uit, pomana porcului, pai fara asta nici nu zici ca a venit Craciunul”. “Dar la Biserica mergeti”?, insista reporterul. “Da mergem, cu cozonacul, cu carnatii, cu tobele, cu toate mergem la Biserica, le slujejte preotul apoi venim acasa sa petrecem cu copii si nepotii”. “Altceva ce mai sarbatorim noi la Craciun, pe aici se vine cu Steaua, daca da, de ce? “. “Da, mai vin copiii, le dam un ban, asa am pomenit si eu am fost cu Steaua”. “Despre ce este vorba in cantecul asta”. “Nu mai stiu, dar este tare frumos”. “Despre Nasterea Domnului nostru Iisus Hristos ai auzit?”. “Da, am auzit, da asta a fost demult, cine isi mai aminteste, cred ca era pe vremea lui Cuza”. “Bine m-am lamurit, auzi, da, la Paste ce sarbatorim?”. “Aaaa, la Paste taiem mielul, iedul, da mie nu-mi place, eu mereu am taiat un curcan”.
            Intr-o alta ordine de idei, romanii abia asteapta aceste sarbatori religioase, pentru a se imbuiba si a lenevi dupa mesele mult prea grele.
            Intrebare : “Cum asteptati Craciunul, v-ati pregatit?” “Sigur ca da, avem toate cele cuvenite pe masa”.
Aceste sarbatori si-au pierdut semnificatia, nu am vazut pe nimeni pe la posturile de televiziune, discutand despre pregatirea spirituala a oamenilor prin postul dinaintea Nasterii Domnului. Acest post fata de cel de la Pasti este mult mai usor, asta si datorita faptului ca Nasterea Domnului este un prilej de bucurie, cu toate acestea, numai retinerea de la mancare  fara a incerca sa fim mai buni, mai intelegatori, sa putem privi vecinul in fata fara sa-l pizmuim pentru noua lui masina si nici pe vecina pentru haina din blana  de nurca. Trebuie sa ne impacam cu noi insine, apoi sa-i intelem si pe ceilalti si sa nu uit : “exista viata si dupa Craciun, vine anul nou, apoi Sf. Ion, dupa care asteptam Pastele cu cele cuvenite”. Pofta buna!
            Doresc tuturor cititorilor mei ca Nasterea Domnului sa va aduca numai bucuri, La muti ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...