duminică, 14 aprilie 2013

Sarut' mana doamna doctor Rosoiu.



                .
       Duminica 14 aprilie ’13 am fost nevoit sa sun la 112 probleme de sanatate m-au obligat sa fac acest lucru; ambulanta “Smurd” a venit destul de repede, la fel de repede am ajuns la spitalul judetean din Targoviste-UPU; ma asteptam sa fiu tratat ca in urma cu 3 saptamani cand am fost la aceeasi urgenta cu sotia si dupa 6 ore de asteptare am plecat acasa; motivul: nu  ne baga nimeni in seama, mai mult decat atat ni se vorbea urat; lucrurile nu au stat asa, dupa cca. 10 minute am fost luat in primire de Doctorita  Rosoiu Luiza Magdalena, Dumnezeu sa-i dea sanatate, si supus unor teste foarte amanuntite, mai mult decat atat, cuvintele spuse cu o anume blandete, cu intelegere, se simtea in vorba domniei sale ca participa cu sufletul alaturi de bolnav, aceste imbarbatari deja imi dadeau incredere si speranta. Tratamentul a venit sa incunune succesul ameliorarii starii mele de sanatate. Priveam la frumusetea de fata cum se implica in fiecare caz cu masura omenescului, cu daruirea celui care este constient de faptul ca pe acel pat poate odata sa fie mama, sora, tatal, ori chiar ea. Inca odata multumesc DOAMNA doctor ROSOIU.
           M-am intrebat in urma cu 3 saptamani cand au respins-o atat de brutal pe sotia mea, poate ca nu putea face fata un singur medic, poate erau prea multi pacienti si ii rezolva intai pe cei cu lumanarea in mana, dar de vorbit puteau vorbi omeneste, erau oameni bolnavi care intr-o duminica ajunsesera la urgenta nu pentru a le strica ziua salariatelor din spital, ci manati fiecare de suferinta lui, este chiar atat de greu sa fii om?
            Am inteles ca la facultate fac probe numai pe cadavre, dar stiam ca se pregatesc pentru oameni, am depasit o anumita perioada cand femeile de serviciu strigau la vizitatori si pacienti, am mai vazut si noi in alte parti ale globului cum se comporta medicul si ajutoarele lui cu pacientii, fiecare pacient este un print, fiecare primeste portia de respect. La noi in Romania incepand de la cel mai obscur functionar de ghiseu si pana la sefii cei mari, incepand de la femeia de serviciu pana la doctori nu se simt bine daca nu umilesc, daca nu terfelesc imaginea celui care se afla in fata sa.
Stiu toti cum sa se comporte, dar fiecaruia ii place sa vada ca are putere asupra celuilalt, sa-l vada ca se umileste, ca se degradeaza, pentru ca cel de la ghiseu sa dea un numar de inregistrare cererii umilitului, acelasi comentariu si in ce priveste medicii.
              Domnilor doctori, doamnelor salariate ale sistemului de sanatate, mergeti la gradinita si invatati sa va comportati cu oamenii, ca oamenii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...