sâmbătă, 6 aprilie 2013

Cu sanatatea la urgenta



           Din nefericire pentru mine sunt unul dintre pacientii spitalelor. Am beneficiat de intelegerea umana a medicilor, de stabilirea unui diagnostic bazat pe analize facute, fie in ambulator, fie la laboratorul spitalului si cam atat, cand era vorba de calmante, material steril pentru pansament, etc. lucrurile se schimbau, din simplul motiv ca, spuneau medicii si asistentele: "nu are spitalul". Am inteles, am inteles chiar mai mult de atat, nu sunt “neintelegator”. Lucrurile pana la urma s-au incheiat, in sensul ca operatia pe cord deschis a mers bine, iar acum dupa 3 ani sunt OK, sigur urmez un regim si trament strict. In urma cu cateva zile, mai précis duminica 31 martie am fost nevoit sa merg cu sotia la spital la “urgente”, avea o criza acuta(dureri foarte mari) la piciorul stang, de fapt era vorba de o nenorocita de arterita  pe care nu o mai acuzase pana atunci, debutul bolii a fost extrem de violent, asta a fost motivul pentru care in dimineata zilei de 31 martie am intrat pe usa urgentelor impreuna cu sotia. Am fost intampinati de o asistenta, ne-a intrebat ce s-a intamplat de am venit la urgenta, am explicat motivul, apoi ne-a spus cu o voce neutra spre artag ca vom avea mult de asteptat, explicatia noastra cum ca durerile sunt foarte mari, nu au emotionat-o. Timpul a inceput sa treaca fara  sa ne mai intrebe cineva ceva, salvarile soseau incontinuu, am vazut oameni accidentati de masina, unul ce duhnea de la o posta a rachiu de proasta calitate si care era posesorul unui nas mare, vanat, cu sange inchegat in jur, a declarat ca a intrat din neatentie in pumnii vecinului, ca nu ii face proces de intentie acestuia, intru-cat si el mai inainte fusese curios sa vada cum sunt tatele vecinei fara sutien, vecinul, nu a inteles se pare curiozitatea lui. Un tata avea mana rupta si un ochi inchis din cauza umflaturii, motivul: nu a fost destul de econom ,sa aiba bani pentru bautura si tigari atunci cand i-a cerut fiul sau de 30 de ani, acesta uitase ca trebuie sa-si castige singur cele necesare. O tanara frumoasa cu picioare lungi, invartind pe dupa deget cheile masinii se plimba agitata  pe holul salii de asteptare, venise cu dragostea vietii sale, care tocmai in ziua in care implinise 81 de ani a facut stop cardiac, nenorocirea era cu atat mai mare cu cat nu apucase sa se cunune si sa ii treaca casa, masina si banii pe numele ei, acum doamne fereste, daca moare iubitul, vine multimea de nepoti si o lasa fara avere, privind la cheile ce le invartea dupa deget spunea: “nici macar cu nenorocita asta de masina, un mertan ultimul tip, nu raman, doamna doctor salvati-l nu ma distugeti, macar 1 luna sa mai traiasca, ca rezolv eu tot”! . "Plangea" inima in mine, vazand atata durere. Privind la a treia persoana aflata langa mine pe banca am zambit in coltul gurii, ea il mangaia si ii spunea: “vezi Gicule cand iti spuneam: stai ma acasa si de vrei poti, bea o tuica ca, avem slava domnului, tu plecai, ziceai ca mergi la bar, dar eu stiam Gicule ca tu alergai la Lacramioara, anii au trecut, acum esti bolnav, in schimb stiu ca esti numai al meu, pai fara picioare unde sa mai mergi Gicule?”
                  " D-na asistenta mai astept mult? Sunt aici de 5 ore, nevasta-mea are dureri groaznice!" "Mai stai draga, ce sa va fac, este un singur doctor si 3 asistente si daca tot va doare strigati dracului mai tare, poate va aude si Nicolaescu ministrul nostru si astfel va suplimenta numarul de medici".
Chiar asa, nu vrei d-le Nicolaescu sa duci  sanatatea la URGENTA?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...