marți, 12 februarie 2013

Nu sunt nostalgic

Nu sunt un nostalgic,desi as putea fi catalogat,dat fiind faptul ca la
revolutie aveam aproape 40 de ani (un om format din punct de vedere ideologic).Sunt un om de stanga, fara de partid ,un om care traieste o mare dezamagire.Ne-am bucurat ca niste copii,cand Ceausescu a cazut,ne-am simtit razbunati, ptr. umilinta suferita in ultimii 10 ani.Mare parte din populatia tarii,vroia sa se pastreze sistemul,dar sa se schimbe conducerea sistemului.Romanii (vorbesc de cei multi, nu de intelectualitate)nu vroia altceva decat ca televiziunea sa aiba un program diversificat si prelungit de dimineata pana noaptea tarziu,iar in alimentari sa se gaseasca mancare.Romanii nu au vrut capitalism(aveau o teama de munca "la stapan"),de fapt nu stiu cine a vrut,parerea mea ca sa mers pe bajbaite,nu am mers pe un drum cunoscut.Bajbaiala a fost foarte buna, ptr. tunurile bancare ce au fost date.Bancile au aparut ca ciupercile dupa ploaie,ma tem ca au fost special infiintate,tocmai ptr. a putea fi devalizate.Intreprinderile erau falimentate special,imi amintesc ca pe vremea guvernului Vacaroiu,dar mai ales a lui Ciorbea se vorbea foarte des de privatizarea intreprinderilor pe 1 dolar/intreprinderea,numai sa scape de ele(ar fi multe de spus si despre falimentarile intentionate).
Aici as vrea sa fac o paranteza si sa imi amintesc spusele unui Prim Ministru(foarte iubit de femeile de la APACA),care vorbea din balconul primariei din Brasov prin'90 :"am mostenit de la comunisti (despre comunisti vom vorbi alta data)un morman de fiare vechi "Il intreb daca in aceasta sintagma a intrat cumva si combinatul de la Calarasi,urma sa fabrice sine ptr. calea ferata,care era nou nout cu utilajele abia sosite si nedesfacute din ambalaj,oricum a fost vandut la fier vechi cu utilaje cu tot.Un singur exemplu ,dar au fost zeci de combinate,sute de fabrici si uzine ,ferme zootehnice,,ferme agricole,statiuni de cercetare,statiuni de tratament si odihna,care au avut aceiasi soarta.In scurt timp tara arata ca in urma unui bombardament.Muncitorii erau trimisi in somaj,erau mintiti cu acei bani dati in urma concedierilor colective(ordonanta)De la 10 milioane de salariati in '89 am ajuns la circa 4,5milioane de salariati.Romania geme sub jugul celor ce a furat-o,plange uitandu-se in oglinda vremii,in care vede ca ind. este la pamant,iar pamantul arabil este plin de buruieni si nemuncit.Daca vreti vom mai discuta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Femeia pierdută. Cap X

  -Să revenim la Năuc, stai să gust din ceașca cu țuică și să rup din foaia asta de varză, Năuc a stat tot timpul în cârciumă ori a mai fost...